PRC Polaris Ranger Club banner

Propelleras vraag - hoe lang heb je uit je propelleras/kruiskoppelingen gehaald?

3 reading
404 views 5 replies 4 participants last post by  ctlikon  
#1 ·
Nieuwe Ranger-eigenaar hier, heb onlangs een echt mooie 2014 900 xp gekocht met 5900 mijl erop. De vorige eigenaar was een gepensioneerde oudere kerel die hem nieuw kocht. Hij zei dat hij de cardanas lang geleden had vervangen en gaf me de oude.

Hij is in werkelijk mooie staat, maar maakt een vreselijke trilling bij snel rijden. Is het normaal dat een goed onderhouden machine als deze al een tweede cardanasvervanging nodig heeft? Ik wil gewoon zien hoe lang mensen hiermee doen, het lijkt me gewoon niet juist, alsof er iets anders mis moet zijn.

Ik heb twee vrienden met vergelijkbare vintage machines en ze rijden op de snelweg als een auto, de mijne trilt zo erg bij 55 dat je je gewoon niet veilig voelt, dus ik moet het laten repareren, ik probeer er gewoon achter te komen of het de cardanas is en niet een differentieel of homokineten of zoiets, hoe lang gaan deze dingen mee? Als ik het er elke duizend mijl uit moet halen of zo, doe ik misschien de frame-uitsnijding eronder in plaats van elke keer de hele voorkant te demonteren. Vraag me ook af hoe vaak het de kruiskoppelingen zijn versus de eigenlijke vorken of assen van de transmissie of het voorste differentieel die de slijtage hebben? Bedankt voor de toevoeging, ik kijk ernaar uit om te gaan ijsvissen met deze coole rig!

Attachments

#2 ·
Alle Ranger u-joints verslijten op een gegeven moment. De reden is dat de uitgaande en ingaande assen niet op hetzelfde vlak liggen, een zeer stompzinnig ontwerp. Het zal moeilijk te zeggen zijn wat precies de trilling veroorzaakt, omdat deze optreedt bij 55 mph, moeilijk te inspecteren als je over de weg vliegt. Pak de voorste en achterste jukken vast en kijk of er speling in de u-joint zit.

Wat betreft hoe lang tussen u-joint veranderingen, het is moeilijk te zeggen. Ik zie duizenden kilometers tussen veranderingen, maar de gemiddelde snelheid van Rangers in mijn omgeving is ongeveer zes mph. Ik zou gokken dat ze veel sneller zouden verslijten bij regelmatig rijden op hogere snelheden.

#3 ·
Alle Ranger u-joints gaan op een gegeven moment kapot. De reden is dat de output- en ingangassen niet op hetzelfde vlak liggen, een zeer dom ontwerp. Het zal moeilijk zijn om precies te zeggen wat de trilling veroorzaakt, omdat deze optreedt bij 55 mph, moeilijk te inspecteren als je over de weg vliegt. Pak de voorste en achterste vorken vast en kijk of er speling in de u-joint zit.

Wat betreft hoe lang tussen u-joint wisselingen, het is moeilijk te zeggen. Ik zie duizenden kilometers tussen wisselingen, maar de gemiddelde snelheid van Rangers in mijn omgeving is ongeveer zes mph. Ik zou vermoeden dat ze veel sneller verslijten bij regelmatig rijden met hogere snelheden.
Dus ik heb de voorkant opgekrikt om te controleren of de homokineten geluid maakten, de bestuurderskant maakt wat geluid. Klinkt dit als een slechte homokineet? Tweede video is de passagierskant. Geen geluid.